blogy logo
login PRIHLÁS SA
BLOG peter666555
ČLÁNKY
DISKUSIE
SLEDOVAŤ BLOG
Blog kde pisem o tvorbe mojho modu na Skyrim
peter666555



Her Majesty Death and Him - I
pridal peter666555 28.4. 2018 o 18:56



Vopred upozorňujem že tieto články niesu tutorialy. Sú to v podstate denníky s ktorými som sa rozhodol podeliť s verejnosťou. -Za gram. chyby sa ospravedlňujem.

 

Kedysi dávno sme s kamošmi snívali vo veľkom, vytvoriť si vlastnú hru :D Poviem Vám, fakt nás to zapálilo a začali sme makať na hernom systéme, na kostre príbehu, settingu a taktiež sme zháňali informácie o game develop, o enginoch ktoré podporujú indie vývojárov. Nebudem sa o tom veľmi rozpisovať ale asi po pol roku sa to cele rozpadlo kvôli nedostatku času, pokazenému hardwaru či nedostatku ľudí.

A tak som rozmýšľal v práci že škoda že sa to rozpadlo, že fakt by som chcel niečo vlastné vytvoriť a vtedy ma to napadlo : spravím si môj vlastný mod na stále populárnu hru TES V Skyrim. Vonku je mnoho tutorialov, netreba mi vytvárať modely, zvuky a celí herný systém. A tak som začal vymýšľať. Rozhodol som sa že si vytvorím novú, vlastnú časť sveta ktorá bude mať vlastný príbeh. Na prvý pohľad jednoduchá vec - nahádzať do editora npcčka, dať im texty, okolo nich spraviť nejaké pekné prostredie a hotovo! A tak som to aj urobil. Skončilo to takto.

 

Začiatky:


Ak máte podobné myšlienky ako ja, tak Vám radím: Skôr než niečo začnete tak si dopredu premyslite a popozerajte nejaké videá o engine a či vlastne máte na to sa púšťať do tak veľkého projektu ako som si napr. naložil ja. Vo videu ktoré som postol hore vyššie vidíte dedinku v ktorej nieje ani ďuša no zato je do detailu vymodelovaná. A to je chyba! ...Teda pokiaľ nieste len level designer ale všetko v jednom tak ako ja. Po rozmiestnení modelov a budov okolo som zistil že neviem čo ďalej, plus som pokazil pár scripty v Skyrime a to nieje dobre. Tak som teda pozeral rôzne tutoriali na creation kite a ponáral som sa do toho všetkého. Prišiel som na to že keď nechcem narušiť tvár provincie Skyrim tak musim jednoznačne vytvoriť vlastný “svet” - vlastnú oblasť v ktorej sa toto všetko bude odohrávať. RPG hráči isto vedia že zjavenie dediny uprostred ničoho nieje veľmi lore-friedly. A tu som prestal s prácou v creation kite. Začal som vymýšľať príbeh ktorý dá všetkému zmysel.

 

Príbeh:

Ako vytvoriť príbeh Vám veľmi povedať neviem, mňa to napáda samé no inšipovať sa môžete tým že zistíte o svete čo najviac. Najlepšia vec čo sa mi stala pri tvorbe príbehu je, keď si vymyslím niečo čo nevedomky fakt zapadá do príbehu. Vymyslel som mága ktorý musel odisť do Skyrimu pretože tam našiel nejaký silný zdroj mágie. Lenže sám takú veľkú expedíciu zorganizovať nevie, alebo nemá peniaze? A proste potrebuje lacnú pracovnú silu ktorá sním pôjde, ktorá ponesie prístroje, odkope zeminu. Keď som ešte predtým pozeral časovú líniu Tamrielu všimol som si že istého grófa vtedy a vtedy napadli upíri. Tak som sa tým inšpiroval a povedal som si že ten mág došiel za grófom že mu pomôže vyliečiť vampirizmus ale na to potrebuje veľa peňazí a ľudí, pretože liek sa nachádza v Skyrime. A tu prichádza tá pekná vec: Pozdejšie keď som zisťoval niečo viac o tom grófovi som zistil, že je jeden Quest ktorý Vás v TES IV pošle za ním ohľadom lieku na upírstvo a ten Vám odpovie že zaplatil viacerím za nájdenie lieku a že ho veľmi potrebuje pre jeho ženu. Čiže takto pekne mi to zaklaplo i keď som vtedy ani nevedel že on skutočne hľadá liek. No ale späť k príbehu. Na začiatku som mal pár nápadov že hrdinu napadnú kultisti ktorých poslal antagonysta a cez nich sa nejako dostane do mojej mod oblasti. No tu je otázka: Prečo ho antagonista chce zabiť ? Aby získal jeho silu a aby bol total brutal extra terestriálna bytosť vo vesmíre ? Klišééé. Tak som začal vytvárať príbeh z opačnej strany. Vymyslel som a spísal dejovú kostru pre antagonistu - čo všetko robil pred stretnutím s dragonbornom, čo všetko robil aby dragonborna zastavil, a hlavne prečo robil to čo robil. Po prečítaní ingame kníh a par článkov o histórii Skyrimu som zistil že existoval jeden Septimov potomok ktorý si robí väčší nárok na trón ako mu po právu patrí a ku koncu príbehu nedopadne najlepšie. Tak som si povedal že môj antagonista ho bude chcieť priviesť späť k životu pretože podla neho je správny čas na získanie trónu. A od tejto chvíle som už len vymýšľal kroky ktoré obe strany proti sebe podniknú aby zastavili jeden druhého.Po spísaní hlavnej dejovej linky som si vymýšľal nejaké tie vedľajšie Questy a aj nejaké eventy ktoré pridajú život do tejto “mod arei”.

Moja rada pre Vás je asi taká že ešte pred spustením editora si najprv poriadne napíšte dejovú kostru ktorá viac menej pasuje do sveta, napísať si všelijaké nápady ktoré Vás napadnú či ste v práci alebo aj “tam kde aj králi chodia pešo”. Počas tvorby príbehu ma napr. napadlo ako by mal vyzerať boss fight a preto som si hneď napísal poznámku že sa mám naučiť v editore scriptovať boss fighty čiže si treba robiť aj zoznam čo je potrebné zvládnuť pred vytváraním modu.

 Prvé problémy

To by nebolo ono keby to šlo ľahko a bez komplikácií. Hneď prví problém je dabing. Ja sám neviem tak dobre rozprávať po anglicky aby sa to dalo počúvať v Skyrime a ešte k tomu nemám na to ani vybavenie. Zatiaľ to nemám celkom vyriešené no našiel som pár fór na ktorých by sa dalo nájsť pár ochotných voice acterov ktorí to spravia za dobrý pocit na duši. Keďže tento mód nebudem predávať tak by som bol rád keby som doňho nemusel investovať. Ďalší problém sú modely a prispôsobenie modelov príšer podľa príbehu módu. Pár bossov bude treba upraviť aby to dávalo zmysel z hľadiska príbehu. Taktiež jeden artefakt bude treba modelovať a ja samozrejme modelovať neviem. Takého problémy sa najskôr riešia na nexus fóre kde sa s trochou šťastia nájde niekto kto by mi s tým pomohol. V každom prípade ak náhodou skúšaš modelovať a rád by si mal meno v credits tak mi môžeš napísať :-) Ďalšia vec - preklad. Ja po anglicky celkom viem no určite to nestačí na prekladanie pre masy ľudí, ale v tomto mám šťastie pretože mám kamoša ktorý vie po anglicky dobre a študoval prekladatelstvo.

Na prvú časť toto aj hádam stačilo, hádam si to aj niekto prečíta :) V ďalšej časti by som Vám chcel priblížiť ako som získaval všetky poznatky o editore a ako som si spravil world mapu.

 



Prístupov 7951
Kvalita článku
(100%) hlasov 1

PRÍSPEVKY
SLEDOVAŤ
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Prihláste sa, alebo použite facebook login facebook login
ĎALŠIE ČLÁNKY V BLOGU
Her Majesty Death and Him - I
[ 28.4.2018] (príspevkov 0)