1
SLEDUJETE BLOG
Ktorú cestu si vyberieš ?
DarkDRAGON

Charlotte (anime) - recenzia
pridal DarkDRAGON 7.7. 2016 o 17:40

Určite nie som jediný človek, ktorý by si prial mať špeciálne schopnosti. Otázkou už len ostáva, ako by som sa k tomu postavil. Používal by som ich na konanie dobra alebo zla? Verím v to, že viacerí by to využili pre svoje sebecké účely. Predstavte si, že by ste mali špeciálnu schopnosť, no nebola by perfektná. Napríklad vedieť sa prevteliť do iného človeka a prebrať nad ním kontrolu, no len na 5 sekúnd. Ťažko povedať, čo by som stihol urobiť za tak krátky čas. Chceli by ste vedieť, ako by sa to dalo využiť na maximum? Spýtajte sa nášho hlavného hrdinu seriálu Charlotte, Yuuiho Otosaku.

Či už je to hrdina alebo zloduch, je diskutabilné. Nemyslím si, že by to bolo zlé používať túto schopnosť na nevinnú zábavu. Alebo na to, aby som sa hral na najmúdrejšieho v triede. Dokázal by som na chvíľu ovládnuť niekoho múdreho, rýchlo si zapamätať, čo napísal a skopíroval by som to do svojho testu. Zrejme by som sa zabával aj na tom, že by som rozhádal partie agresorov. Jedného by som ovládol a vpálil pár rán na bradu jeho kamošom, potom by to už šlo samo. Keďže je to japonské anime, trošičku ecchi štýlu tiež nesmie chýbať. Yuui je vo veku, kedy sa mu búria hormóny a občas to využije aj na to, aby si ukojil svoje chúťky. Napríklad ovládne pekné dievča a pozerá jej do podprsenky. Keď uvidí ako idú kamarátky, tak jednu ovládne na to, aby sa tej ďalšej rýchlo pozrel pod sukňu. Už len tých 5 sekúnd neznie tak zbytočne, že? :O)

Presne takto svoje schopnosti využíva Yuu Otosaka, pre svoje potešenie. Svoje hranice bude posúvať ďalej. Aby dosiahol, po čom túži, začne prechádzať až do extrémov. Dievčatá po ňom letia ako po údenom, no on chce len tú najkrajšiu z celej školy. Jej srdce si získa pomocou svojej schopnosti, no uvedie tak do nebezpečenstva životy iných ľudí. Takéto nepremyslené činy majú následky. Síce získa jej pozornosť, no všimne si ho aj niekto iný. Zrejme si zatiaľ myslíte, že je jediný, čo používa špeciálne schopnosti. Ste na omyle, ľudia, ktorí ho budú sledovať, tiež majú špeciálne schopnosti. Yuu pochopí, že sa pred nimi nemá šancu ukryť a tak mu neostáva nič iné, než sa k nim pridať.

Prebieha to zaujímavým a chytľavým tempom. Anime na vás zbytočne netlačí a pomaličky sa vám snaží vysvetliť, o čo vlastne ide. Yuu spoznáva časom aj iné postavy, ktoré majú svoje nedokonalé schopnosti. Napríklad jeho neviditeľná spoločníčka, jej nedokonalá forma je, že sa môže zneviditeľniť len pred jedným človekom v danom momente. Ďalší z jeho partie ovláda teleportáciu, ktorá má tiež nedokonalú formu. Jej používateľ sa nemôže zastaviť na mieste a letí obrovskou rýchlosťou, až kým do niečoho nenarazí. Z toho dôvodu prichádza k zraneniam.

Všetci sa snažia aj napriek ich nedokonalostiam ovládnuť svoju schopnosť, ako najlepšie to len ide. Hlavná myšlienka seriálu a cieľ Yuuiho je pomáhať hľadať iných ľudí, čo tiež majú špeciálne schopnosti. No nie pre to, aby sa k ním pridávali, ale aby ich prestali používať úplne. Prečo sa to všetko deje, bude postupne vysvetlené. Svoje smery anime nestráca, aj keď vie občas prechádzať do nudnejších sfér, je veľmi zaujímavé ho sledovať. Škoda, že niektoré postavy, ktoré mu budú blízke, nechali bez hlbších príbehov. Tie hlavnejšie sú ako tak rozobrané, no ostatní sú hodení do tieňa aj napriek tomu, že by ich príbehy stáli za to.

Tá hlavná vec, pre ktorú som vydržal seriál sledovať a hltal každú minútu, bol hlavný hrdina Yuu. Jeho postava mi prišla srdcu blízka. Neustále sa nachádza medzi dobrom a zlom. Zažije aj pár nepríjemných skúsenosti, ktoré ho zhodia až na dno, potom sa ukáže jeho zlá strana. Nebyť jeho kamarátov, čo sa mu snažia pomáhať, bol by veľmi problémový zloduch. Páčilo sa mi a oceňoval som, že jeho charakter prechádzal zmenami. Divák nevedel, na ktorú stranu sa nakloní viac. Dejové zvraty a nečakané udalosti vedeli prekvapiť.

Koniec anime bol neuveriteľne unáhlený, no bol tak precítený a skvele zostrihaný, až som nemal slov. Z môjho pohľadu by anime mohlo mať ešte jednu sériu. Zrejme sa to už tvorcom viac nechcelo naťahovať. Žiaľ, viacero anime seriálov trpí neustále tými istými problémami. Nevedia sa poučiť. Bol by som rád, keby prestali mať hluché miesta vypĺňané nudnými konverzáciami a aby neurýchlovali konce. Samozrejme, ani keď to brutálne naťahujú ako u Naruta alebo One Piece, tiež to nie je dobré, treba nájsť ten zlatý stred. Ako tento anime seriál rýchlo začal, tak aj skončil a zrejme ďalšia sezóna už nebude. Celkovo má 13 dielov po 24 minút.

Pre mňa je to príjemné anime, ktoré vie zaujať svojím hlavným hrdinom a príbehom. V prvých dieloch to vyzeralo tak, že to bude skôr komédia, no od polovice to začne parádne gradovať. Poukážu aj na temnejšie stránky príbehu a to mám rád. Napriek hluchým miestam a unáhlenému koncu, sa mi to veľmi páčilo.

Hodnotenie : 8.5/10

************************************************************************************

( Recenzia bola napísaná mnou. Dávnejšie bola zverejnená aj na inej stránke pod mojím druhým nickom RedPanda, tu si ju len dávám do svojho osobného blogu. )